Naučte se žít každý den s vděčností

Naučte se žít každý den s vděčností

Denisa Zidekova

Naučte se žít každý den s vděčností

„Život jde docela rychle.“ Pokud nezastavíte a nerozhlédnete jednou za čas, mohli byste vše propásnout. “Ferris Bueller. Myslím si, že mnoho z nás s tímto citátem bude rezonovat.

Může být snadné se nechat strhnout rychlým pruhem a zapomenout zastavit a projevit vděčnost za to, co máme. Proč? Jedinou proto, že máme tendence soustředit naši pozornost na věci, které nám chybí. Když se začneme soustředit na věci, za které jsme vděční, půjde nám to lépe, protože rozšiřujeme svou perspektivu. Budeme cítit více propojených s ostatními a budeme mít optimističtější pohled na život. Nikdy není pozdě začít s cvičením vděčnosti. Čím dříve do svého života víte importujete vděčnost, tým dříve uvidíte výsledky.

Jak můžete začít?

  • Implementujte do své ranní rutiny jednoduché cvičení vděčnosti a vytvořte si nový zvyk.
  • Co děláte jako první věc ráno? Běžíte? Cvičíte jógu? Pijete kávu nebo čaj? Zkuste do své ranní rutiny zapojit cvičení vděčnosti. Bude pro vás snazší začít. Například já každé ráno po mém 20minutovém cvičení jógy popadnu deník a napíšu 3–5 věcí za to, za co jsem vděčný ... pak si jdu udělat snídani. Vytvořila jsem si tento zvyk, můžete vyzkoušet ten můj nebo si vytvořit váš vlastní. 

    1. Když začínáte, je důležité vědět, proč toto cvičení děláte. 

    Místo toho, protože vám to někdo říká, zamyslete se nad tím, proč toto cvičení vlastně chcete dělat. Osobně se již po pár větách zapsaných do deníku cítím každý den lépe, protože v životě pěstuji více štěstí. Neuvádějte seznam věcí, za které byste měli být vděční. Vyjmenujte, za co jste opravdu vděční, za věci, které vás dělají šťastnějšími, když o nich přemýšlíte. Může to být cokoli, pokud to pro vás má smysl.

    1. Buďte osobnější. Udělejte si čas a zaměřte se na lidi, za které jste vděční. Řekněte těm, které máte rádi, proč jste za ně byli vděční. 

    Ukázalo se, že jste vděční hlavně za lidi ve vašem životě? Díky tomu jste ochotně udělali pro ně více a to často vede k tomu, že oni reagují stejně a avaši vděčnost vám vrací. 

    1. Začněte s řízenou meditací.  Já osobně používám Calm - jedním z mých oblíbených je 7 dní vděčnosti. Tamara odemkne transformační sílu vděčnosti. Její program vám poskytne nástroje, postřehy a inspiraci pro kultivaci této praxe měnící život.

    Začněte každý den malým krokem a dejte nám vědět, jak postupujete. Je naprosto v pořádku, pokud potřebujete pouze první úkol a poté přidáte další.

    * Foto: Jan Nechvile, Set Circlle, místo: WorkloungeKarlin